

Scholen
Ieder kind is uniek en dat is juist zo mooi.
Een klas vol diversiteit, brengt soms ook de nodige uitdagingen met zich mee. Je herkent ze vast wel onder andere; de dromers, kinderen die over andermans grenzen heen gaan, kinderen die juist hun grenzen niet aan durven geven, wiebelkonten, kinderen met leeruitdagingen.
Vaak wordt er dan hard geoefend om het beter te laten gaan,
met alle goede wil en inzet van leerkrachten, ouders en het kind zelf.
Dit werkt vaak goed wanneer het kind de vaardigheid nog niet onder de knie heeft, maar lang niet altijd leidt dit tot het gewenste resultaat.
Wat ligt er achter de (leer)uitdaging, het onbegrepen gedrag of klacht.
Zijn het brein en lichaam wel in staat om goed met elkaar samen te werken, vragen we dingen van het kind waarvan de voorwaarden om het te kunnen nog niet of niet meer aanwezig zijn? Zit er een blokkade in de weg?
Ik kijk naar de manier waarop het kind beweegt en zie waar en waarom het kind vastloopt. Wat er nodig is om dit spelenderwijs en op een positieve manier te ondersteunen, zodat het kinderbrein en lijf elkaar weer beter kunnen begrijpen.
De interventietechnieken die ik inzet zijn heel geschikt om zowel preventief als curatief in te zetten.
In beide gevallen zullen ze een positieve boost geven aan de ondersteuning in de fysieke, sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van het kind.
Bent u als school geïnteresseerd wat de mogelijkheden zijn om dit binnen de school in te zetten?
Vul gerust het contactformulier in om vrijblijvend te informeren naar de mogelijkheden.
